تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/12 - 10:53
کد خبر: 492023

در دیدار رئیس جمهور با نمایندگان احزاب مطرح شد؛

دولت از حضور سلایق مختلف در مجلس نگران نیست/ از نظر دولت همه افراد دارای صلاحیت هستند

دولت از حضور سلایق مختلف در مجلس نگران نیست/ از نظر دولت همه افراد دارای صلاحیت هستند

رئیسی با تاکید بر پرهیز از قبیله‌گرایی در فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، درباره مباحث مطرح در احراز صلاحیت‌ها نیز تصریح کرد: از نظر دولت همه افراد دارای صلاحیت هستند، مگر اینکه دلیل متقنی بر عدم صلاحیت وجود داشته باشد. مهم افزایش مشارکت است که همه باید در این مسیر تلاش کنند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در نشستی صریح و صمیمی با بیش از 50 نفر از سران احزاب و فعالان سیاسی کشور، با بیان اینکه این نشست در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تلاش برای ایجاد شور و افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو برگزار شده است، چنین جلساتی را در نزدیک کردن نگاه‌ها به یکدیگر و هم‌افزایی احزاب و چهره‌های سیاسی، اجتماعی و اثرگذار در تقویت فضای انتخاباتی در جامعه موثر دانست.

رئیس جمهور در این جلسه 3 ساعته که با طرح دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات‌های گوناگون همراه بود، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت صدیقه طاهره(س) و نیز سالروز میلاد امام خمینی(ره)، حضور در جمع فعالان سیاسی و سران احزاب را فرصتی ارزشمند توصیف و تصریح کرد: استنباط از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که در شرایط فعلی مهمترین وظیفه همه فعالان سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از دولت، قوای سه‌گانه و احزاب و چهره‌های سیاسی، ایجاد و ارتقای امید و نشاط در جامعه است.

طرح انتقاد در جامعه باعث رشد و کمال است

رئیسی، دلدادگی به انقلاب اسلامی به رهبری امامی تحول‌خواه و خون‌های ریخته شده به پای درخت تنومند انقلاب را نقطه اشتراک همه فعالین سیاسی و اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به اقدامات بزرگی که در جریان فعالیت بخش‌های مختلف نظام در طول 44 سال گذشته به انجام رسیده است، بر نگاه واقع‌بینانه، منصفانه و توأمان به دستاوردها و کاستی‌های دوره‌های گذشته تاکید کرد و افزود: همه باید بدانیم که اگر اقدام به تخریب وجهه دیگران کنیم، وجهه و اعتبار خود ما بالاتر نمی‌رود؛ دشمن به دنبال نفی دستاوردهای نظام و توقف پیشرفت کشور است لذا همه موظفیم ضمن افتخار به دستاوردهای 44 سال گذشته، برای رفع کاستی‌ها و پیشرفت‌های بیشتر تلاش کنیم.

رئیس جمهور با مهم دانستن نقش احزاب در اصلاح امور کشور، تلاش برای اصلاح‌گری و رفع گره‌ها را از کارکردهای اصلی احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: امروز همه موظیفم فارغ از اینکه چه کسی گره را ایجاد کرده، برای رفع آن تلاش کنیم.

رئیسی به برنامه دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: برای دولت مهم این نیست که این طرح‌ها در زمان کدام دولت آغاز شده و تکمیل آنها به نام چه دولتی نوشته می‌شود، آنچه مهم است، تکمیل و بهره‌برداری از این طر‌ح هاست که باعث رضایت‌مندی مردم، ارتقای امید و افزایش سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین طرح انتقاد در جامعه را باعث رشد و کمال دانست و با بیان اینکه این دولت برخلاف برخی دیگر که ادعای مدارا داشته‌اند، سعه صدر بالایی در برابر انتقادات داشته است، تصریح کرد: از طرح انتقادات، نظرات و دیدگاه‌های مختلف و متنوع استقبال می‌کنیم، اما طرح انتقادات باید نتیجه عینی برای مردم و جامعه داشته باشد.

رئیسی با اشاره به موضوع پرونده‌های مفاسد اقتصادی، اکتفا کردن به تکرار اخبار مفاسد را بی‌فایده و موجب سرخوردگی و ناامیدی مردم و افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در این زمینه می‌تواند موثر بوده و ضمن اصلاح امور به ارتقای امید و نشاط مردم بیانجامد، دو موضوع پیگیری مستمر در به نتیجه رساندن پرونده‌ها و برخورد با مفسدین و از بین بردن بسترهای فساد برای جلوگیری از تکرار آن است.

حضور سلایق مختلف باعث هم‌افزایی در مسیر پیشبرد کشور است

رئیس جمهور در ادامه حضور سلایق مختلف را باعث هم‌افزایی در مسیر پیشبرد کشور دانست و افزود: دولت نه تنها از حضور سلایق مختلف در مجلس نگران نیست، بلکه آن را بستری برای شکل‌گیری مجلس قوی می‌داند که می‌تواند تقویت دولت و در نتیجه افزایش قدرت و اقتدار ایران را به دنبال داشته باشد.

رئیسی با تاکید بر پرهیز از قبیله‌گرایی در فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، درباره مباحث مطرح در احراز صلاحیت‌ها نیز تصریح کرد: از نظر دولت همه افراد دارای صلاحیت هستند، مگر اینکه دلیل متقنی بر عدم صلاحیت وجود داشته باشد. مهم افزایش مشارکت است که همه باید در این مسیر تلاش کنند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی نکات مطرح شده در این نشست درباره تاثیر مشکلات اقتصادی بر مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: اساسا یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی فقرزدایی و بهبود مستمر وضعیت معیشت بخش‌های مختلف جامعه است. در سال‌های سپری شده از انقلاب نیز کارهای بزرگ و زیادی در این زمینه انجام شده، اما همچنان نیازمند استمرار تلاش‌ها در این زمینه هستیم.

رئیسی از همه افرادی که امکان بیان عمومی نظرات و دیدگاه‌هایشان را دارند خواست که با بیان، قلم و عمل‌شان برای تعالی و رشد بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور محسن هاشمی، سید نظام‌الدین موسوی، سیدمحمدصادق محصولی، مجید انصاری، زهره الهیان، و مسعود پزشکیان، اسدالله بادامچیان، علی مطهری، مالک شریعتی، مصطفی کواکبیان، حسین الله‌کرم، محمدباقر نوبخت، عبدالحسین روح‌الامینی، علی ربیعی، قدرت‌علی حشمتیان، سید حسین مرعشی، محمدعلی ابطحی، ابوالقاسم جراره، مسعود زریبافان، محمدعلی وکیلی، جواد امام، حمید رسایی، حسین کمالی، محمد هاشمی و غلامعلی حدادعادل در سخنانی ضمن قدردانی از دعوت رئیس جمهور و برگزاری این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره برگزاری انتخابات مشارکتی و افزایش مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداختند.

انصاری: به بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات توجه شود

مجید انصاری در این دیدار که دبیران احزاب و جمعی از فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف حضور داشتند گفت که در انتخابات اخیر برخی‌ها فرصت نکردند، ثبت‌نام کنند.

انصاری همچنین نکاتی را پیرامون مسائل اقتصادی مطرح کرد و ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات بر توجه به این بیانات تأکید کرد.

زهره الهیان از دیگر افرادی بود که در این نشست به بیان نکاتی پیرامون جایگاه احزاب پرداخت و بر نفش زنان در مسائل مختلف به خصوص بحث انتخابات و مسائل سیاسی تأکید کرد.

پزشکیان نیز به بیان نکاتی در رابطه با بحث قانون جدید انتخابات نحوه ثبت‌نام‌ها پرداخت.

بادامچیان: گام دوم انقلاب باید گام تحول باشد

بادامچیان نفر بعدی بود که دیدگاه‌های خود را مطرح کرد و گفت که گام دوم انقلاب باید گام تحول باشد همچنین تأکید کرد که مسائلی مانند دریافت مالیات از طلا فروشی‌ها باید شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق شود.

مطهری: باید برای رفع مسائل اقتصادی مردم تلاش کرد

علی مطهری نماینده سابق مردم تهران در مجلس هم ضمن اشاره به اینکه رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است نکاتی را پیرامون این موضوع مطرح کرد. مسائل و موضوعات اقتصادی نیز از دیگر مسائلی بود که علی مطهری به آن اشاره کرد و گفت باید برای رفع مسائل اقتصادی مردم تلاش کرد.

دعوت کواکبیان از رییسی برای حضور در همایش خانه احزاب

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری هم از دیگر افرادی بود که مطالب خود را در این نشست بیان کرد، او از رئیس‌جمهور برای حضور در همایش خانه احزاب که ۲۱ دی ماه برگزار خواهد شد، دعوت و تأکید کرد که باید در چنین جلساتی راهکارهای علمی مطرح و شبهات برطرف شود نه اینکه شبهه‌ای ایجاد شود.

انتقاد روح الامینی به افزایش قیمت اینترنت

روح‌الامینی نیز در ادامه به بیان مطالب خود پرداخت، بحث افزایش قیمت اینترنت در روزهای اخیر از مسائلی بود که روح‌الامینی به آن اشاره کرد.

ربیعی خطاب به رئیس جمهور: شما در شرایطی که سرمایه اجتماعی کم شده بود کار را شروع کردید

علی ربیعی از اعضای کابینه دولت روحانی نیز در این نشست خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کرد که شما در شرایطی که سرمایه اجتماعی کم شده بود کار را شروع کردید، ما خواهان موفقیت و پیروزی شما هستیم و کمکی هم از دستمان بر بیاید، انجام می‌دهیم؛ ربیعی از برگزاری این جلسه هم تشکر کرد.

محسن هاشمی: هر کاری کردیم روحانی با خانه احزاب نشست نگذاشت

محسن هاشمی نیز در ادامه جلسه با تأکید بر لزوم ریشه‌کن کردن فقر گفت: در گذشته هر کاری کردیم که بتوانیم در قالب خانه احزاب با آقای روحانی جلسه داشته باشیم، موفق نشدیم، وی از رئیس‌جمهور برای برگزاری این جلسه تشکر کرد.

مرعشی: مسئله اقتصاد بسیار مهم است

حسین مرعشی هم از دیگر افرادی بود که به بیان سخنرانی در رابطه با مسائل اقتصادی و سیاسی پرداخت و مسأله اقتصاد را بسیار مهم دانست.

محصولی: برخی هر روز مردم را مایوس می‌کنند بعد می‌گویند مشارکت باید بالا برود!

صادق محصولی در ادامه این جلسه گفت که برخی از دوستان می‌گویند مردم ناامید هستند، اما چه کسانی این ناامیدی را ایجاد کردند، با سیاه‌نمایی هر روز مردم را مأیوس می‌کنند، بعد می‌گویند مشارکت باید بالا برود.

محصولی در ادامه مطالبی را هم در رابطه با انتخابات سال ۸۸ مطرح کرد.

ابطحی: یک عده قهر هستند و باید کمک کنیم برگردند

ابطحی هم از دیگر افرادی بود که در این نشست مطالبش را بیان کرد. او گفت یک عده قهر هستند و باید کمک کنیم برگردند.

رسایی: اگر رهبری سال ۸۸ از رای مردم صیانت نمی‌کردند، روحانی هم نمی‌توانست بعداً رئیس جمهور شود

حمید رسایی هم در این نشست در رابطه با حماسه ۹ دی، تأکید کرد که اگر رهبری سال ۸۸ که آن همه اختلاف بین آرای نامزدها وجود داشت، از رأی مردم صیانت نمی‌کردند، در انتخابات بعد از آن آقای روحانی هم نمی‌توانست با اختلاف کمی که در آرا بود، رئیس‌جمهور شود.

محمد هاشمی: باید از سرمایه‌های گذشته نظام استفاده شود

محمد هاشمی هم در این نشست بر این نکته تأکید داشت که باید از سرمایه‌های گذشته نظام استفاده شود و باید کاری کنیم که آن‌ها مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

حداد عادل: امروز هم باید کمک کنیم تا انتخابات پرشور برگزار شود

غلامعلی حداد عادل نیز در این نشست گفت که مانند دوران جنگ که بر روی جنگ اختلاف نداشتیم، امروز هم باید کمک کنیم تا انتخابات پرشور برگزار و مسائل و مشکلات حل شود.

رئیس جمهور: همه ماموریت داریم امید ایجاد کنیم

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور هم در این نشست درباره نقش احزاب و مشارکت گفت که همه مأموریت داریم امید ایجاد کنیم، باید تلاش کنیم دشمنان را ناامید کنیم.

رئیسی همچنین در بخشی از سخنانش گفت باید کارهای مثبت گفته شود، مهم نیست به نام ما باشد، ولی باید کارهای خوب که انجام شده برای مردم بیان شود.

رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد: سال گذشته و در اغتشاشات شاهد هجمه دشمنان علیه تمام کسانی بودیم که خود را در داخل نظام تعریف می‌کردند و آن‌ها به هیچکس رحم نکردند.

رئیسی در پایان، گفت: دولت نقدپذیر است و از راهکارها حمایت می‌کند.

حاضران همچنین در پایان جلسه پس از ثبت عکس یادگاری، شام را مهمان رئیس جمهور بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top